... de csak szépen lassan, ugyanis a francia gárda vezére a Mercedes által nevelt tehetséges pilóta megszerzése ellenére óvva int, véleménye szerint igazi áttörést legfeljebb csak a 2021-es szezon kezdetével érhetnek el.
![]() |
| fotó - Vladimir Rys © |
"Beszéltünk több dologról korábban Estebannal, szóba került ez is. Mondtam neki: minél többet maradsz itt ilyen-olyan szerepkörökben, annál több mindent fogsz elvinni a riválishoz. Erre ő válaszolt is: persze, viszek mindent magammal" - adta hírül Toto Wolff csapatfőnök az F1 hivatalos oldalának. "Cserébe viszont idővel el fog maradozni olyan találkozókról, ahol bármilyen érzékenyebb téma kerül elő, legyen szó a jövő évi autóról mérnöki vagy innovációs szempontból. Ettől függetlenül viszont most még velünk van, és nagyon fontos lesz egészen az év végéig a munkája számunkra.”
Nem először kötik össze a franciák a kellemeset a hasznossal, a 2017-es év nyarán is jelentős adatok érkezésével járt egy igazolásuk, akkor Marcin Budkowski korábbi FIA alkalmazott szállított nekik adatokat valamennyi rivális aerodinamikai megoldásairól, 2007-es szezon alatt pedig Phil Mackereth mclarenes vázlatai segítették az R27-es gép mechanikai fejlődését. Ezúttal persze nem jutnak jelentős előnyhöz, de tény, Ocon tehetsége és gyorsasága mellett a vele érkező strukturális adatok is értékesek lehetnek, hiszen főleg ezt tekinti a francia gárda hátrányának Cyril Abiteboul csapatfőnök:
"Őszintén, itt az ideje egy kis vérfrissítésnek, a többi csapatnál is látni. A 2021-es szabályok meghozatala után meglátjuk, tudunk-e majd akkor a győzelmekért harcolni, de ahhoz nagyon sok mindennek változnia kéne. A Mercedeshez hasonló topcsapatokhoz való felzárkózás időbe telik, sajnos többe, mint szeretnénk. Manapság mindenki azonnali eredményeket szeretne látni, de ezek a csapatok jól berendezkedtek, stabilan támogatottak anyagilag és hihetetlen jól szervezettek, szóval iszonyat nehéz közéjük férkőzni."
"Mindazonáltal megpróbáljuk, és Esteban ebben segíthet. Továbbra is óvatosan tervezzük a 2020-as és 2021-es évünket. 2021-ben akkora változások jöhetnek, hogy nagyon vigyáznunk kell, mire költjük az erőforrásainkat, és ezt Esteban is tudja. Másoknál sem más a helyzet persze, de nekünk ez lehetőséget adhat arra, hogy jövőre összerázódjunk, és 2021-től teljes gőzzel támadjunk.”



















Véget értek a szezon előtti tesztek, Pic az utolsó nap 116 kört teljesített, a legjobbja pedig 1.23.115 volt.
112 körrel zártuk le ma a téli felkészülést, ez mindig egy izgalmas pillanat, és nagyon boldogok vagyunk.
Ennyi fért bele a téli tesztbe! Rosberg 131 kört teljesített ma Barcelónában, a legjobb ideje pedig 1’20.130, amit a lágy gumikon állított be.
Az utolsó percekben a flow-vizzel (szer.: általában zöldes anyag, amivel a különböző elemekre felkenve vizsgálják azok hatékonyságát) végeztünk egy kis munkát, hogy végül kapjunk néhány aerodinamikai adatot.
Vegyes napot zártunk Estebannal. Eredményes etappal kezdett délelőtt, azonban a verseny szimulációt nem tudta befejezni technikai problémák miatt. 99 kör a mai termés.
Pfú, micsoda nap! Kimi kidőlt, Valsecchi és Grosjean állt be a helyére...
Egy újabb tesztet zártunk Vergnel, aki 114 kört teljesített, a legjobbja pedig 1:23.223 volt.