Szuper DRS vita 3. forduló

B Dániel

Miután az FIA másodszorra is szabályosnak minősítette a Mercedes vakmerő újítását, a Red Bull továbbra sem adja fel. Bekeményítettek, és készülnek a harmadik fordulóra.

© Getty Image

Azonban mielőtt a lényegre térnénk itt egy kis technikai ismertető azok számára, akik nem ismerik még a rendszert.

A szuper DRS működése - ahogy a neve is elárulja - az állítható hátsó szárny működésén alapszik. Ha a pilóta aktiválja a DRS-t, a hátsó légterelőn található felső szárnylap "felnyílik", ezzel csökkentve a légellenállást és növelve a végsebességet. Ugye ez nem új senki számára sem, azonban a csavar most következik: a DRS aktiválásakor a Mercedes autóin megnyílik két kis csatorna a hátsó légterelőn, amik elvileg a beam wingben (hátsó szárny alatt található karbonszálas elem) találkoznak, majd újra ketté ágaznak, és az autó két oldalán végig mennek egészen az első légterelőig, az itt kiáramló levegő pedig extra stabilitást eredményez az egyenesekben.

Miután a rendszer működését a pilóta idézi elő a DRS aktiválásával, így úgy tűnik a Red Bull jogosan panaszkodik, azonban az FIA az ausztrál, illetve a maláj versenyhétvége előtt is szabályosnak minősítette a W03-as kódjellel ellátott gépet.

A Red Bull azonban követel egy harmadik vizsgálatot is, amin ha ismét szabályosnak ítéli az FIA technikai biztosa, Charlie Whiting a rendszert, komolyabb lépésekre is elszánhatják magukat.

"Miután Charlie Whiting mindent figyelembe vett, a Maláj Nagydíj után újabb megbeszéléseink voltak vele. Azt hiszem újra átszeretné gondolni a helyzetet" - magyarázta Christian Horner csapatfőnök, a Sky, F1 Show című műsorában.

"Természetesen mi tiszteletben tartjuk az álláspontját, ha majd tisztázza azt Kínában. Ekkora pedig a csapatok szembesülhetnek az alternatívákkal. Vagy elfogadják, és megvizsgálják, hogy tudják-e alkalmazni a saját megoldásukat az autóikon, vagy pedig ha mi, vagy más csapatok is úgy érzik, akár hivatalos óvást is nyújthatunk be, ha nem értünk egyet Charlie magyarázatával."

Címkék: vita mercedes f1 red szuper bull drs

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2012.04.03. 07:09:14

Nem hinném, hogy ki lehet jelenteni olyat, hogy a Red Bull jogosan panaszkodik. A pilota az auto kezelesenek szamoz kodjaval valtoztat az auto aerodinamikai tulajdonsagain, ezt hivjak vezetesnek. Ide tartozik DRS is. A dolog szabalyos, ha nincs a hivatalosan engedelyezetten kivul masik mozgo elem.
A Red Bull erolkodese erthetetlennek tunik, miutan a Merci igy is egy kalap ****. Talan azert ugralnak, mert nem haladnak jol a schmittelessel, es felo, hogy egy olyan csapat akinel ez szamit is jobbban boldogulva elonybe kerul hozzajuk kepest?

Facebook

Címkék

2013 (2) alonso (5) bemutató (3) bull (3) csapatok (2) f1 (11) fernando (2) ferrari (5) forma1 (6) futam (2) időmérő (2) kanada (2) kép (2) kimi (2) lotus (3) mark (2) mclaren (2) mercedes (4) michael (2) monaco (2) nagydíj (2) nico (3) raikkönen (2) rb9 (2) red (3) renault (2) rosberg (2) sauber (3) schumacher (2) sebastian (2) teszt (2) vettel (2) webber (2) Címkefelhő

 

Szerzők

süti beállítások módosítása