Jó reggelt, Olaszország!

B Dániel

A mai nap azt hiszem remek tanulság a Ferrari számára, és most nem Räikkönen első hibátlan versenyéről van szó, de nem is Alonso "autózzuk össze-vissza azokat az íveket amiket Magnussen szabadon hagy" eszméletlen látványos taktikájáról. Sokkal inkább a Red Bull fantasztikus csapatáról. Ez a csapat él, lélegzik, és valami hihetetlen mód egyben van.

alovet.jpg
via - reddit

Az olaszok évek óta küzdenek egy helyben toporogva, hála a roppant konzervatív szemléletüknek. Nem mernek reagálni dolgokra, nem mernek előre lépni, a problémamegoldó képességük pedig kimerül abban, hogy kirúgunk valakit és felveszünk valaki mást helyette, majd nézünk és várunk a csodára.

Ennek fényében érdemes vetni egy pillantást mi folyik az energiaital gyártóknál. Az ő gépük alapjába véve évek óta egy irányt követ: minél nagyobb kanyarsebesség és hátsó tapadás az agresszív hasmagasságnak, és a kifinomult aerodinamikai elemeknek hála. Minél kisebb helyre préselik be az autó alá áramló levegőt, annál nagyobb nyomás alakul ki a diffúzornál kijövet, majd a kisebb nyomású levegővel találkozva a lehető legnagyobb szívóhatást próbálják elérni.

Az címvédő alakulatnál viszont gyorsan felismerték az idei évben kialakult legfőbb problémájukat, a motorerő hiányát, hiszen az idei évre megújult szabályoknak hála, ismét az erőforrások kerültek előtérbe, és a franciák ezúttal nem remekeltek. Ez pedig tovább szült egy másik problémát. A 2014-es szezonban a csapatoknak előre meg kellett határozniuk milyen váltóáttétellel vágnak neki az évnek, amin egyetlen egyszer változtathatnak a 19 futam során. A Red Bull szakemberei nyilvánvalóan nem voltak felkészülve egy ilyen szintű lemaradásra, így a váltóáttételekkel is viszonylag csúnyán mellé lőttek.

Mindezek fényében újra kellett gondolni a dolgokat, és a csapat nem volt rest felforgatni Adrian Newey évek óta veretlen szemléletét. A Renault-val való szoros együttműködésüknek is hála, kaptak a V6-osok egy kis pluszt, ehhez mérten pedig hozzátudták igazítani az áttételeket (ellőtték az egyetlen lehetőségüket az állításra), illetve merőben más szárny állásokkal és "butított" aeroval érkeztek meg Belgiumba, ami nem a Red Bull terepe, ellenben nagyon gyorsan tudtak alkalmazkodni, és ennek sikerét Ricciardo a dobogó legfelső fokán mutatta meg.

A történet lényege: Respect RB, ébresztő Maranellóban!

Címkék: ferrari alonso raikkönen red bull kimi fernando maranello daniel ricciardo

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Facebook

Címkék

2013 (2) alonso (5) bemutató (3) bull (3) csapatok (2) f1 (11) fernando (2) ferrari (5) forma1 (6) futam (2) időmérő (2) kanada (2) kép (2) kimi (2) lotus (3) mark (2) mclaren (2) mercedes (4) michael (2) monaco (2) nagydíj (2) nico (3) raikkönen (2) rb9 (2) red (3) renault (2) rosberg (2) sauber (3) schumacher (2) sebastian (2) teszt (2) vettel (2) webber (2) Címkefelhő

 

Szerzők

süti beállítások módosítása