Mi történik a Ferrarinál?

B Dániel

Miután az idei évben ismét csúfos hanyatlás követte a szezon elején bemutatott fantasztikus formát, napról napra egyre kínosabban látni a vörösek helyzetét a sajtón keresztül.

453.jpg
Tény, ez a defekt is kivette a részét a bukásból

Domenicali csapatfőnök álmokba merülve mentegetőzik (nem én vagyok a hibás, ha 2012-ben mi nyerünk, akkor most hős lennék), Montezemolo, a márka feje az asztalt veri dühében (olyanokat lehet olvasni, hogy már csak 2014-re fókuszálunk, én nem akarok ilyesmiről hallani), míg a kétszeres bajnokuk Fernando Alonso egy jobb autóért könyörög, miközben éles kritikákkal illeti munkaadóját a jobb teljesítmény elérésének reményében (a legjobbra törekszünk Felipével, de az autó teljesítménye nem a legkiválóbb).

A Ferrari legalább olyan erős párost alkot Fernandóval, mint évekkel ezelőtt Schumacherrel, ennek ellenére még az ötödét sem sikerült elérniük annak, mint korábban. A Formula 1 legősibb csapata a jelenkor egyik legjobbjának tartott pilótájával kombinálva elég veszélyes fegyver, mégsem tud igazán elsülni...

Az igen csak balul sikerült 2011-es szezon után nagy szavakat hallhattunk, olyan autót ígértek a rajongók és a pilótáik számára, ami a nullából épül, és világverő gépezet lehet. Ha kicsit meg is váratta magát, az F2012 valóban odatette magát a spanyol torreádorral a fedélzetén, azonban amikor már úgy tűnt, hogy senki és semmi nem állhat az útjukba, hirtelen minden szertefoszlott, és az egyéni tabella második helyén találták magukat, csakúgy, mint két évvel korábban.

A 2009-es radikális szabálymódosítások óta, mintha az olasz gárda csak eszeveszett módon loholna a többi csapat után, és hiányozna tőlük egy fajta kreativitás, ösztökéltség az előrelépéshez. Idézzünk csak fel párat az elmúlt évek forradalmi újításai közül: duplafedeles diffúzor, befújt diffúzor, F csatorna, Coanda-kipufogó. Egyik találmány sem az ő nevükhöz fűzhető, minden egyes fejlesztés csak hosszas tervezés és tesztelés után kerülhetett csatasorba, ami rengeteg energiát emésztett fel Maranellóban. Mindeközben a Red Bull - Newey - Renault kombó a markukba röhögve gyártják ipari mennyiségben a kategóriákkal erősebb versenygépeket, autógyártó márkákat megszégyenítve.

Pontosan ez az amit egy Ferrari nem engedhet meg magának éveken keresztül, változtatásokat kéne eszközölniük, ehelyett csak azt látni, mintha egyhelyben álldogálnának hiszen évről évre továbbra is a Domenicali, Fry, Tombazis hármas felelős az autó sikereiért, miközben a spanyol pilótát többször is hallhattuk már panaszkodni, miszerint négy-öt hetes fejlesztésekkel kénytelen utána eredni a riválisainak.

Ezek után pedig jönnek a kínos, "nem volt szerencsénk", "nem mi tehetünk róla" és a "rossz adatokat kaptunk a szélcsatornában" magyarázatok, amik valljuk be, mára már igen csak gyenge ürügynek bizonyulnak.

Címkék: ferrari káosz alonso montezemolo domenicali

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Facebook

Címkék

2013 (2) alonso (5) bemutató (3) bull (3) csapatok (2) f1 (11) fernando (2) ferrari (5) forma1 (6) futam (2) időmérő (2) kanada (2) kép (2) kimi (2) lotus (3) mark (2) mclaren (2) mercedes (4) michael (2) monaco (2) nagydíj (2) nico (3) raikkönen (2) rb9 (2) red (3) renault (2) rosberg (2) sauber (3) schumacher (2) sebastian (2) teszt (2) vettel (2) webber (2) Címkefelhő

 

Szerzők

süti beállítások módosítása