Jó reggelt, Olaszország!

Bekes Dániel

A mai nap azt hiszem remek tanulság a Ferrari számára, és most nem Räikkönen első hibátlan versenyéről van szó, de nem is Alonso "autózzuk össze-vissza azokat az íveket amiket Magnussen szabadon hagy" eszméletlen látványos taktikájáról. Sokkal inkább a Red Bull fantasztikus csapatáról. Ez a csapat él, lélegzik, és valami hihetetlen mód egyben van.

alovet.jpg
via - reddit

Az olaszok évek óta küzdenek egy helyben toporogva, hála a roppant konzervatív szemléletüknek. Nem mernek reagálni dolgokra, nem mernek előre lépni, a problémamegoldó képességük pedig kimerül abban, hogy kirúgunk valakit és felveszünk valaki mást helyette, majd nézünk és várunk a csodára.

Ennek fényében érdemes vetni egy pillantást mi folyik az energiaital gyártóknál. Az ő gépük alapjába véve évek óta egy irányt követ: minél nagyobb kanyarsebesség és hátsó tapadás az agresszív hasmagasságnak, és a kifinomult aerodinamikai elemeknek hála. Minél kisebb helyre préselik be az autó alá áramló levegőt, annál nagyobb nyomás alakul ki a diffúzornál kijövet, majd a kisebb nyomású levegővel találkozva a lehető legnagyobb szívóhatást próbálják elérni.

Az címvédő alakulatnál viszont gyorsan felismerték az idei évben kialakult legfőbb problémájukat, a motorerő hiányát, hiszen az idei évre megújult szabályoknak hála, ismét az erőforrások kerültek előtérbe, és a franciák ezúttal nem remekeltek. Ez pedig tovább szült egy másik problémát. A 2014-es szezonban a csapatoknak előre meg kellett határozniuk milyen váltóáttétellel vágnak neki az évnek, amin egyetlen egyszer változtathatnak a 19 futam során. A Red Bull szakemberei nyilvánvalóan nem voltak felkészülve egy ilyen szintű lemaradásra, így a váltóáttételekkel is viszonylag csúnyán mellé lőttek.

Mindezek fényében újra kellett gondolni a dolgokat, és a csapat nem volt rest felforgatni Adrian Newey évek óta veretlen szemléletét. A Renault-val való szoros együttműködésüknek is hála, kaptak a V6-osok egy kis pluszt, ehhez mérten pedig hozzátudták igazítani az áttételeket (ellőtték az egyetlen lehetőségüket az állításra), illetve merőben más szárny állásokkal és "butított" aeroval érkeztek meg Belgiumba, ami nem a Red Bull terepe, ellenben nagyon gyorsan tudtak alkalmazkodni, és ennek sikerét Ricciardo a dobogó legfelső fokán mutatta meg.

A történet lényege: Respect RB, ébresztő Maranellóban!

Címkék: ferrari alonso raikkönen red bull kimi fernando maranello daniel ricciardo

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.